Державне регулювання цін на препарати інсуліну та нова редакція Закону України «Про лікарські засоби»: пропозиції ООРММП України

Ответить
News
Сообщения: 2113
Зарегистрирован: 10 июн 2014 20:49

Державне регулювання цін на препарати інсуліну та нова редакція Закону України «Про лікарські засоби»: пропозиції ООРММП України

Сообщение News » 10 июл 2014 22:00

Державне регулювання цін на препарати інсуліну та нова редакція Закону України «Про лікарські засоби»: пропозиції ООРММП України

Пропонуємо увазі читачів відповідь Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММП України) на лист Міністерства охорони здоров’я України (далі — МОЗ України) щодо надання пропозицій до законопроекту про референтне ціноутворення на ліки та до проекту акта щодо запровадження відшкодування вартості препаратів інсуліну. Так, було зазначено, що під час засідання робочої групи з опрацювання проекту нової редакції Закону України «Про лікарські засоби» та підготовки закону про референтне ціноутворення на ліки було наголошено, що у Європейському Союзі здійснюється декілька регуляцій цін на ліки: під час реєстрації лікарського засобу на підставі референтного ціноутворення у разі, якщо це оригінальний препарат, або у вигляді фіксованого відсотка від вартості оригінального препарату для генериків; під час встановлення відшкодування вартості ліків хворим державою або страховою компанією тощо. Вищезазначене враховано у проекті Закону України «Про лікарські засоби», який було подано до Кабінету Міністрів, але до Верховної Ради він не дійшов. З урахуванням цього ООРММП України пропонує взяти за основу саме цей законопроект. Стосовно пропозицій до проекту акта щодо запровадження відшкодування вартості препаратів інсуліну ООРММП України зазначило, що пропозиції з цього питання можна буде надати лише за результатами аналізу роботи економіки у першому півріччі поточного року.
Об’єднання організацій роботодавців медичної та
мікробіологічної промисловості України
від 04.07.2014 р. № 01/120
Міністру охорони здоров’я України
Мусію О.С.
Шановний Олеже Степановичу!
Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООММП України) висловлює Вам свою щиру повагу та на лист Міністерства охорони здоров’я України від 02.07.2014 р. № 18.03-04/3742/18249 щодо надання пропозицій до законопроекту про референтне ціноутворення на ліки та до проекту акта щодо запровадження відшкодування вартості препаратів інсуліну повідомляє наступне.
На засіданні робочих груп МОЗ України з опрацювання проекту нової редакції Закону України «Про лікарські засоби» та підготовки закону про референтне ціноутворення на ліки та запровадження системи реімбурсації було прийнято рішення, що МОЗ України має готувати свій проект закону «Про лікарські засоби», який не буде обмежуватися директивою ЄС 2001/83, оскільки вона охоплює вузьке коло питань і не вирішує актуальних проблем системи охорони здоров’я щодо основних засад призначення, застосування лікарських засобів та фармацевтичної практики (належної аптечної практики — GPP).
Під час реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою на практиці було виявлено, що надання якісної, ефективної та доступної медичної допомоги у вигляді фармакотерапії в амбулаторних умовах залежить від скоординованого функціонування 5 складових, а саме:
1. Якості та доступності лікарських засобів, виробництво і обіг яких уже фактично здійснюється відповідно до європейських стандартів;
2. Раціонального призначення препарату лікарем відповідно до медико-технологічної документації, яка має бути гармонізована з європейськими рекомендаціями, але це потребує ще певних розробок;
3. Фармацевтичних послуг та допомоги пацієнту відповідно до правил GPP щодо доведення до пацієнта правильності застосування ліків, які призначені лікарем;
4. Дотримання протоколів провізора, які затверджені МОЗ України, але до теперішнього часу не втілені в аптечну практику, щодо контрольованого з боку аптечного закладу самолікування населення, масштаб якого прийняв загрозливий характер;
5. Державного регулювання ціноутворення та системи компенсації витрат хворого за куплені ним ліки відповідно до призначення лікарем.
Із 5 основних складових, які забезпечують якість та доступність медичної допомоги першого та другого рівня, лише 1 відноситься до компетенції лікаря, а тому реформування системи охорони здоров’я в межах лікувальних закладів не забезпечить мети реформ — надання якісної та доступної медичної допомоги.
Саме в цьому контексті ще у 2010 р. затверджено наказом МОЗ України від 13 вересня 2010 р. № 769 «Концепцію розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України на 2011–2020 роки». Наказом МОЗ України від 25.07.2011 р. № 435 затверджено «План заходів щодо виконання Концепції розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України на 2011–2020 роки», першим пунктом яких є «Підготовка та подання до Верховної Ради України нової редакції Закону України «Про лікарські засоби» (постатейно)». Такий проект було підготовлено й подано до Кабінету Міністрів, але до Верховної Ради він не дійшов.
ООРММП України вважає за доцільне взяти саме даний законопроект за основу проекту нового Закону України «Про лікарські засоби». Представники МОЗ України в робочій групі з опрацювання проекту нової редакції Закону України «Про лікарські засоби» не заперечували проти такої пропозиції. Під час засідання також було наголошено, що важко уявити вигляд закону про референтне ціноутворення, тому що у Європейському Союзі здійснюється декілька регуляцій цін на ліки: під час реєстрації лікарського засобу на підставі референтного ціноутворення, якщо це оригінальний препарат, або у вигляді фіксованого відсотка від вартості оригінального препарату для генериків; під час встановлення відшкодування вартості ліків хворим державою або страховою компанією тощо. З огляду на це, вищезазначене було враховано у проекті Закону України «Про лікарські засоби» у вигляді окремої статті.
Разом з тим на останньому спільному засіданні робочих груп Верховної Ради України та МОЗ України з опрацювання проекту нової редакції Закону України «Про лікарські засоби» представники МОЗ України змінили свою думку і підтримали законопроект, запропонований робочою групою Верховної Ради, який, у свою чергу, не відповідає ні вимогам директиви ЄС 2001/83, ні «Концепції розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України на 2011–2020 роки», затвердженою наказом МОЗ України від 13.09.2010 р. № 769.
Пропозицію нашого представника — в робочій групі МОЗ України повернутися до проекту, який практично вже підготовлено відповідно до «Концепції розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я України на 2011–2020 роки»,— не було враховано, але після доопрацювання цього проекту він буде направлений до МОЗ України.
Стосовно пропозицій до проекту акта щодо запровадження відшкодування вартості препаратів інсуліну, то позиція ООММП України залишається такою, як і була, — цей проект має бути реалізований. Разом з тим залежно від фінансових можливостей держави (на що можна буде орієнтуватися після аналізу роботи економіки в першому півріччі поточного року) його може бути запроваджено у двох варіантах:
1. Реалізація проекту має здійснюватися з 1 січня 2015 р. в обсягах, визначених постановою КМУ від 05.03.2014 р. № 73 «Питання реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну»;
2. Шляхом прийняття доповнення щодо часткового відшкодування вартості цукрознижувальних препаратів хворим на цукровий діабет ІІ типу (кількість яких — 76,3% від тих, що застосовують препарати і купують їх за власні кошти).
Наші міркування базуються на даних станом на кінець 2013 р., і вони будуть переглянуті за результатами аналізу першого півріччя цього року.
Крім того, відповідно до п. 3 постанови КМУ від 05.03.2014 р. № 73 МОЗ України має надати проект акта щодо запровадження з 1 січня 2015 р. відшкодування вартості препаратів інсуліну до 01.12.2014 р., тобто ще є час для опрацювання таких пропозицій. ООРММП України за результатами аналізу першого півріччя надасть свої пропозиції щодо реалізації пілотного проекту щодо запровадженню відшкодування вартості препаратів інсуліну.
Враховуючи вищенаведене, просимо Вас, шановний Олеже Степановичу, підтримати наші ініціативи.
З повагою,
В.К. Печаєв, Президент ООММП України,
член Колегії МОЗ України

Ответить

Вернуться в «Цены на лекарства»