ПДВ 7%: дискусії закінчилися, переходимо до дій

News
Сообщения: 2113
Зарегистрирован: 10 июн 2014 20:49

ПДВ 7%: дискусії закінчилися, переходимо до дій

Сообщение News » 13 окт 2014 15:12

ПДВ 7%: дискусії закінчилися, переходимо до дій

Держпідприємництво сприяє врегулюванню проблеми оподаткування імпортних препаратів для клінічних випробувань за 7% ставкою
З 19 квітня поточного року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими визначено, що операції з ввезення препаратів для клінічних випробувань оподатковуються за ставкою ПДВ 7%.
До сьогодні (через 3 місяці дії закону) на практиці 7% ПДВ для таких операцій не застосовується – імпорт ліків оподатковується за стандартною 20% ставкою. Як зазначають митні органи, у них відсутні підстави (у вигляді роз’яснення МОЗ), що дозволяють застосувати пільгову ставку при імпорті препаратів.
Сьогодні, 25 вересня, Держпідприємництво ініціювало чергову нараду за участю представників МОЗ та ЄБА з метою термінового вирішення зазначеного питання.
Учасники дійшли однозначної згоди, що для підтвердження права суб’єкта на застосування пільгової ставки при ввезенні ліків у рамках клінічних випробувань достатньо дозволу на клінічні випробування, який оформлюється рішенням МОЗ шляхом затвердження позитивного висновку Державного експертного центру.
Держпідприємництво вимагатиме від МОЗ у якнайшвидший термін видати чітке роз’яснення, яке буде підставою митним органам застосовувати 7% ПДВ при імпорті препаратів. Дискусії закінчилися, переходимо до дій.

News
Сообщения: 2113
Зарегистрирован: 10 июн 2014 20:49

Re: ПДВ 7%: дискусії закінчилися, переходимо до дій

Сообщение News » 18 окт 2014 21:34

Вибіркові 7% ПДВ: як задовольнити бізнес-спільноту?
З 10 вересня 2014 р. операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України медичних виробів, не внесених до переліку, затвердженого постановою КМУ від 03.09.2014 р. № 410, підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 20%. 23 вересня для обговорення проблемних питань Переліку, медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7% (далі — Перелік), розробленого МОЗ України, до проекту якого від бізнес-спільноти ринку медичних виробів надходили зауваження та пропозиції, Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва (далі — Держпідприємництва України) організувала нараду. Захід відбувся під головуванням Олександра Потімкова, першого заступника голови Держпідприємництва України, за участю представників МОЗ України, Державної служби України з лікарських засобів (далі — Держлікслужба України), учасників ринку медичних виробів та представників бізнес-об’єднань.
Як відомо, постановою КМУ № 410 визнано такою, що втратила чинність, постанову КМУ від 01.07.2014 р. № 216, згідно з якою при здійсненні митного оформлення медичних виробів, які ввозяться на митну територію України і на які є свідоцтво про їх державну реєстрацію, ПДВ нараховувалося за ставкою 7%. При цьому відсутність декларації про відповідність та/або заяви про медичні вироби особливого призначення за наявності діючого свідоцтва про державну реєстрацію медичних виробів не могло бути підставою для відмови у застосуванні ставки ПДВ у розмірі 7%. Відповідне роз’яснення було двічі (у липні та серпні) направлено Державною фіскальною службою України до підпорядкованих органів.
Питання, які турбують операторів ринку медичних виробів, — що стало підставою для ухвалення нового Переліку та скасування постанови КМУ № 216 і якими принципами та критеріями керувалися розробники нового Переліку, затвердженого постановою КМУ № 410, при включенні того чи іншого найменування медичного виробу згідно з кодами УКТЗЕД. Так, до нового Переліку увійшло 97 позицій, серед яких відсутні ампули, пробки, кришки, флакони, пелюшки тощо. Однак оператори ринку медичних виробів зверталися з відповідними пропозиціями до МОЗ України ще під час громадського обговорення відповідного проекту документа, який було оприлюднено МОЗ ще у серпні поточного року. Пропозиції бізнес-спільноти не були враховані, оскільки ухвалена постанова КМУ № 410 є аналогічною з проектом нового Переліку.
За словами Сергія Бородіна, головного спеціаліста відділу з питань якості у фармації Управління фармацевтичної діяльності, необхідність затвердження нового Переліку та визнання такою, що втратила чинність постанови КМУ № 216, доведена до МОЗ України Витягом з протоколу засідання Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 р. № 52. У ході обговорення питання з’ясувалося, що погодження від Держпідприємництва України на оприлюднений у серпні поточного року проект документа не надходило. Натомість до МОЗ України надійшов лист від Держпідприємництва України з копіями листів із зауваженнями до проекту, що надійшли від суб’єктів господарювання, а своєї позиції щодо проекту акта Держпідприємництва України висловлено не було. «Ви ці зауваження врахували, або обґрунтовано відхилили?», — поцікавився Олександр Потімков у представника МОЗ України. За результатами розгляду пропозицій їх не враховано, однак Держпідприємництва України письмової відповіді з обґрунтуванням їх відхилення від МОЗ України не отримала.
Єлизавета Волобуєва, голова підкомітету з медичних виробів Комітету з питань охорони здоров’я Європейської Бізнес Асоціації, звернула увагу присутніх, що наразі діє постанова КМУ від 09.11.2004 р. № 1497 «Про затвердження Порядку державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення», а також підлягають добровільному застосуванню до 1 липня 2015 р. Технічний регламент щодо медичних виробів, Технічний регламент щодо медичних виробів для діагностики in vitro та Технічний регламент щодо медичних виробів, які імплантують, затверджені постановами КМУ від 02.10.2013 р. № 753, № 754 та № 755 відповідно. Визначення медичних виробів у двох випадках відрізняється.
«Нині виникла ситуація, що є декілька постанов КМУ, в яких наводяться визначення медичних виробів. Наразі діє перехідний період і нам необхідно знайти рішення, щоб було менше проблем як у держави, так і у виробників медичних виробів та споживачів. Наприклад, підгузки, які наразі згідно з постановою КМУ № 1497 зареєстровані як медичні вироби, у майбутньому не матимуть такого статусу», — зазначила Є. Волобуєва.
За словами Ольги Косенко, головного спеціаліста відділу державного ринкового нагляду Управління контролю якості та безпеки медичних виробів Держлікслужби України, до червня 2012 р. у свідоцтві про державну реєстрацію зазначався код УКТЗЕД. Однак, доволі часто при митному оформленні товарів в імпортерів виникали непорозуміння з митними органами, оскільки товар відносили до іншої групи, ніж зазначено у свідоцтві про державну реєстрацію. Саме тому постановою КМУ від 20.06.2012 р. № 548 «Про внесення змін до Порядку державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення» зі свідоцтва про державну реєстрацію було виключено зазначення коду УКТЗЕД.
Пізніше Міністерством доходів і зборів України було ініційовано створення та затвердження переліку кодів УКТЗЕД, який би охоплював усі медичні вироби, що знаходяться в Державному реєстрі медичної техніки та виробів медичного призначення, шляхом внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. № 436 «Про затвердження переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України», яка містить переліки різних видів товарів із зазначенням кодів УКТЗЕД.
Під час формування додатку до постанови КМУ від 21.05.2012 р. № 436 щодо переліку медичних виробів, між зазначеними центральними органами виконавчої влади виникали розбіжності у віднесенні виробу до тієї чи іншої групи товарів. Так, наприклад, окремі медичні вироби представники митних органів відносили до косметичних засобів, хоча такі вироби зареєстровані відповідно до Порядку державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення, затвердженого постановою КМУ № 1497. Однак з прийняттям постанови КМУ № 216 необхідність у внесенні зазначених змін до постанови КМУ № 436 втратила актуальність.
Повертаючись до питання погодження серпневого проекту Переліку, О. Косенко підкреслила, що його остаточний варіант до Держлікслужби України офіційно не надходив, хоча представники органу брали участь в його обговоренні.
Держпідприємництва України поділяє думку громадськості стосовно того, що діюча постанова КМУ № 410 потребує внесення змін, а саме слід передбачити, що переліком медичних виробів, операції з постачання та ввезення яких на територію України оподатковуються за 7% ПДВ, є медичні вироби, включені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення. Учасники наради зауважили, що оскільки з 1 липня 2015 р. запроваджується обов’язкове застосування технічних регламентів та втрачає чинність постанова КМУ № 1497 і, як наслідок, Держлікслужба припиняє вести Державний реєстр медичної техніки і виробів медичного призначення, відповідні зміни матимуть тимчасовий характер. Тому коли компанії в обов’язковому порядку проходитимуть оцінку відповідності, за результатами якої отримуватимуть сертифікати відповідності вимогам технічних регламентів, необхідно передбачити зміни до чинного законодавства, зокрема до Митного кодексу України, відійшовши від необхідності затверджувати окремий Перелік.
Наразі оператори ринку медичних виробів спільно з Європейською Бізнес Асоціацією працюють над систематизацією пропозицій, які будуть представлені на наступній нараді, до участі в якій буде запрошено також фахівців Державної фіскальної служби України та Міністерства фінансів України.
Катерина Горбунова

News
Сообщения: 2113
Зарегистрирован: 10 июн 2014 20:49

Глава держави підписав Закон про звільнення від оподаткування деяких лікарських засобів

Сообщение News » 05 май 2015 22:43

Президент Петро Порошенко підписав Закон № 332-VIII від 9 квітня 2015 року «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування деяких лікарських засобів та медичних виробів».
Прийняття цього закону дозволить знизити вартість одиниці кожного окремого лікарського засобу та медичного виробу, що закуповуються міжнародними спеціалізованими організаціями. Закон дозволить здійснити закупівлю в рамках державного фінансування більшої кількості лікарських засобів та медичних виробів, та відповідно, надати необхідну допомогу більшій кількості пацієнтів.
Затверджені Законом зміни до Податкового кодексу України передбачатимуть тимчасове, до 31 березня 2019 року, звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України та першого постачання зареєстрованих лікарських засобів та медичних виробів.
Перелік лікарських засобів та медичних виробів, які звільняються від оподаткування, встановлюється Кабінетом Міністрів.

Sergey
Сообщения: 325
Зарегистрирован: 07 май 2015 13:05

Первые примеры растаможивания лекарств для клинических исследований по ставке 7% вскрыли ряд проблем

Сообщение Sergey » 08 май 2015 22:49

Первые примеры растаможивания лекарственных средств, ввозимых в Украину для проведения клинических исследований, по ставке 7% НДС выявили, что ряд вопросов оказались непонятыми таможенными органами.
Такую оценку ситуации с проведением клинических исследований агентству "Интерфакс-Украина" высказал председатель подкомитета Европейской бизнес ассоциации (ЕБА) по клиническим исследованиям Сергей Михайлов.
"Первые примеры растаможивания показали: несмотря на разъяснения Минздрава и разъяснения Государственной фискальной службы, некоторые шероховатости есть и при ввозе лекарственных препаратов для клинических исследований приходится сталкиваться с субъективным фактором", - сказал он.
По словам С.Михайлова, в частности, таможенные органы по-прежнему "не во всех случаях расценивают ввозимые препараты как препараты для клинических исследований".
"27 апреля была растаможена первая партия лекарственных средств для клинических исследований по новым правилам, и мы начали сталкиваться с такими сигналами, что в каких-то случаях таможенные органы начинают оценку с использованием своих внутренних кодировок, по которым препарат не попадает в категорию лекарственных средств для клинических исследований", - сказал он.
Кроме того, С.Михайлов отметил, что первые случаи растаможивания по новым правилам также продемонстрировали, что таможенные органы не всегда применяют ставку 7% к ввозимым для проведения клинических исследований лабораторным наборам и оборудованию, тогда как это предусмотрено законом.
Также, по словам С.Михайлова, сложности с применением 7%-ной ставки НДС возникают, когда ввоз на таможенную территорию страны осуществляет не фармкомпания и не специализированная контрактная организация, проводящая клинические исследования, а специализированный логистический оператор, работающий в сфере клинических исследований.
"Это будет иметь большое значение для всей индустрии, так как более чем в половине, даже в 2/3 случаев, ввозом таких грузов на территорию Украины занимаются узкоспециализированные таможенные брокерские или логистические организации. Таможня требует, чтобы импортер, который ввозит препараты для клинических исследований, получил разрешение на их проведение, и отказывает импортеру в 7%-ной ставке. Таким образом, таможня оспаривает их возможность применять налоговую льготу, хотя законодательство и вся нормативная база не оговаривают, кто может применять указанную ставку, а кто - нет", - сказал он.
Как сообщалось, в соответствии с изменениями в Налоговый кодекс весной 2014 года было установлено вместо 20% ставки НДС ставку 7% для операций по ввозу медицинских препаратов, используемых в клинических испытаниях. В то же время механизм применения этой нормы не был урегулирован. Минздрав 9 апреля 2015 года разъяснил обновленную процедуру обложения НДС по ставке 7% незарегистрированных лекарственных средств, ввезенных для клинических исследований.


Вернуться в «Государственное регулирование»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 1 гость